Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 22 stycznia 2020

Pinta - Simply the Best!

Simply the Best! z Browaru Pinta, to piwo uwarzona wspólnie z przedstawicielami 6ciu polskich pubów, uznanych przez ratebeer.com za najlepsze w Polsce w roku 2018. Trunek w stylu Imperial West Coast IPA chmielone 6cioma odmianami z USA:  Columbus, Citra, Mosaic, Centennial, El Dorado oraz Simcoe. Ekstrakt początkowy 20% wag., alkohol na poziomie 9,1% obj., niefiltrowane i pasteryzowane. W składzie: woda, słód golden promise, marris otter glukoza krystaliczna, chmiel, drożdże górnej fermentacji Fermentis SafAle US-05. Na ratebeer 96 punktów ogółem i 89 w stylu. Warka z datą do 04/08/2020.


Czarna puszka 500ml, pełne info o składzie i parametrach (poza IBU) na naklejonej, niebieskiej etykiecie. Piana średnio obfita, sporo grubszych oczek, utrzymuje się w postaci poszarpanej chmurki. Barwa złota, delikatnie zamglona. W zapachu głównie grejpfrut, pestki winogron i iglaki. W smaku półsłodkie, dominuje pomelo, nafta, żywica i winogrona. Cytrusowo warzywny finisz, średnia, albedowa goryczka, niskie do średniego wysycenie, nieco oleiste w odbiorze, lekko rozgrzewające alko.


Takie klasyczne WC IPA w podwójnej wersji w prostej linii nawiązujące do legendarnego Heady Toppera, choć brakuje większej chmielowej intensywności i soczystości.

Cena: 9,78zł

7,5/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl


Browar:
www.browarpinta.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz