Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 30 listopada 2019

Artezan - Cerises du Château

Cerises du Château Barrel Aged Mixed-Culture Ale with Cherries z Browaru Artezan, to według browaru "piwo, które dwa lata leżakowało w dębowych beczkach z dodatkiem kilku szczepów drożdży Brettanomyces. Następnie do piwa trafiły wiśnie w ilości 280 g/l, a my zostawiliśmy je w spokoju na kolejne 6 miesięcy". Piwo górnej fermentacji o alkoholu na poziomie 7% obj., w składzie: woda, słód jęczmienny, wiśnie, słód pszeniczny, chmiel, drożdże. Na ratebeer ocenione na 98 punktów ogółem i 90 w stylu. Warka do 30/09/2022.


Zielona butelka 375ml, czarny, duży kapsel, jasna etykieta z niepełnym składem i parametrami trunku. Barwa czerwono-rubinowa, klarowna, piany praktycznie brak. W zapachu oczywiście intensywna, dojrzała, czarna wręcz wiśnia, czerwone wino, stare drewno... Bardzo fajnie i intensywnie. W smaku lekko kwaskowe, wiśniowe, taniczne, pestkowe, ze średnią, migdałową goryczką i słodkawym, rodzynkowo żurawinowym finiszem. Niskie wysycenie, raczej rzadkie, kompotowe. Jest też jakaś mniej przyjemna, kojarząca się ze zbutwiałym drewnem nutka, która zaburza odbiór całości.


Resumując fajne, aczkolwiek nie dorównuje podstawowej wersji Château z "bączka"... Zapach > smak.

Cena: 37,40zł

8-/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
artezan.pl
www.facebook.com/browar.artezan






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz