Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 13 stycznia 2017

Van Steenberge - Gulden Draak Brewmaster

Gulden Draak Brewmaster Limited Edition 2016 z belgijskiego browaru komercyjnego Brouwerij Van Steenberge, to Belgian Strong Ale Whisky Barrel Aged - leżakowane w dębowych beczkach po whisky. Zawartość alkoholu na poziomie 10,5% obj., 23° Plato, piwo refermentowane w butelkach przy użyciu drożdży winnych. Piwo wydano w limitowanej edycji. W składzie woda, słód jęczmienny, chmiel, cukier, drożdże, aromaty. Na ratebeer 96 punktów ogólna i 96 w stylu. Data butelkowania to marzec 2016.


Butelka 750ml, owinięta złoto białą folią, korek z drucikiem jak w szampanie. Brak pełnego info o składzie i parametrach zawartości. Po przelaniu do szkła tworzy się spora, postrzępiona i szybko opadająca piana. Barwa jasno bursztynowa, klarowna. W aromacie troszkę estrów (brzoskwinka, rodzynki, kandyzowane owoce), troszkę ziół, gdzieś daleko w tle odrobina migdałów i wanilii. W smaku podobnie, jest rodzynkowo kandyzowana słodycz, suszone morele, dojrzałe jasne winogrono, przyprawy czy zioła na finiszu, szczypta wanilii, echa dębiny... Niska głogowa goryczka, wysokie, drobne, musujące wysycenie, rozgrzewający alkohol.


Dla mnie piwo o 2 klasy lepsze od podstawowej wersji Gulden Draak, aczkolwiek liczyłem, że będzie ciemne i bardziej quadruplowe, nie jasne, triplowe... Miałem też nadzieję, że beczka wyjdzie na pierwszy plan (jak choćby w T.H.R.E.E ze Struise), w najgorszym razie będzie na planie drugim, a nie trzecim, jak tu...

Cena: 33,00zł

8-/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.vansteenberge.com





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz