Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 24 września 2017

Profesja - Bartnik

Bartnik z wrocławskiego Browaru Profesja, to Braggot (Mead według ratebeer). Piwo ma ekstrakt początkowy na poziomie 28% wag., alkohol 14% obj. i goryczkę 1,5 na 5. W składzie: woda, słód pilzneński, wiedeński, aromatic, crystyal oak, amber, special X, miód lipowy, miód wielokwiatowy, cukier trzcinowy, angielski chmiel Admiral, drożdże górnej fermentacji Scottish Ale. Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, na ratebeer 97/98 overall/style, co daje miejsce w Top 50.


Beczułkowata butelka 300ml z dużym, czarnym kapslem, pełne info o składzie i parametrach na etykiecie. Piana sycząca, od razu znika do zera, barwa miedziana, opalizująca. W aromacie jasny miód, karmel, toffi i rodzynki w spirytusie. Smak słodki, miodu jakby odrobinę mniej niż w zapachu, bardziej wyeksponowane suszone owoce i karmel. Nieduża, ziołowa goryczka, niskie, drobne wysycenie, lepkie, pełne, średnio gęste w odbiorze. Alkohol rozgrzewa, ale nie drażni.


Ciekawy i udany braggot, profilem bardziej przypomina mi Perun Braggot Barleywine niż Piwoteka 1423. Wersja Whisky Barrel Aged dla mnie słabsza - ma mniej ciała a więcej whisky (degustowane na WFP 24/09/2017).

Cena: 27,00zł

8+/10 pkt






Zakupione na Warszawski Festiwal Piwa 2017

Browar:
browarprofesja.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz