Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 2 marca 2017

Pinta - Vermont IPA

Vermont IPA z browaru kontraktowego Pinta, uwarzone zostało w Browarze Zarzecze i jest to jasne, niefiltrowane i pasteryzowane New England IPA o ekstrakcie początkowym 15,5% wag., alkoholu na poziomie 6,1% obj. i goryczce 54 IBU. W składzie mamy wodę, słody jęczmienne Weyerman: pilzneński premium, pale ale, cukier, amerykańskie chmiele Citra, Centennial, Mosaic, Columbus oraz drożdże górnej fermentacji Safale S-04. Na ratebeer 93 punktów ogółem i 66 w stylu. Warka do 30/10/2017.


Butelka 500ml, firmowy kapsel, pełne info o składzie i parametrach na etykiecie. Piana średnio pęcherzykowa, szybko opada do postrzępionej firanki. Barwa żółto złota, dość mętna. Aromat owocowy, niezbyt intensywny - troszkę cytrusów, troszkę dojrzałych owoców tropikalnych, troszkę estrów gruszkowo brzoskwiniowych i do tego gotowana kukurydza. W smaku dość słodko z minimalna kwaskowatością, skojarzenia z sokiem z puszkowych moreli, szorstkie w odbiorze, kontra goryczkowa dość długa, nieprzyjemnie łodygowa. Niskie wysycenie, w smaku nadal lekki DMS i wyczuwalny alkohol (?).


Moim zdaniem piwo wymaga popracowania nad recepturą - do najlepszych IPA browaru (np. Modern Drinking czy Oto Mata IPA) sporo brakuje, a top NEIPA na blogu wciąż pozostaje Misty.

Cena: 7,99zł

6/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl


Browar:
www.browarpinta.pl



2 komentarze: