Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 15 maja 2020

Zamkowy Cieszyn - Sour Mango Ale

Sour Mango Ale z Browaru Zamkowego Cieszyn, to Sour Ale z dodatkiem mango. Jest to kwaśne, pszeniczne piwo górnej fermentacji o zawartości alkoholu na poziomie 5% obj., ekstrakcie 12,5 BLG i goryczce 10 IBU. W składzie: woda, słód pilzneński, pale ale, carapils, słód pszeniczny, mango (15%), płatki owsiane, chmiel, drożdże, bakterie mlekowe Lactobacillus. Piwo pasteryzowane, na ratebeer 94/65 overall/style, 3,81 na untappd. Warka do 25/12/2020.


Butelka 500ml, pomarańczowa etykieta, krawatka, pełne dane o składzie i parametrach na kontrze (poza rodzajem chmielu i drożdży), firmowy kapsel. Piana sycząca, szybko znika, barwa pomarańczowa, mocno mętna. W aromacie głównie mango i "kubuś" bananowo marchwiowy. W smaku kwaskowe, owocowe, mocno "kubusiowe", mango oczywiście dominuje, ale skojarzenia z kwaśną, cierpką marakują są także. Wysycenie niskie do średniego, drobne, bardzo gęste, mięsiste, soczkowate.


Nie smakuje to jak piwo, ale zaskakująco mi ta przecierowa, treściwa forma odpowiada, choć delikatna siareczka też jest w tle.

Cena: 9,02zł

7,5/10 pkt






Zakupione w Kaliszu w www.tesco.pl


Browar:
www.browarcieszyn.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz