Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 16 maja 2020

Uiltje - Sequence Series 008 - Red Ale Reserve

Sequence Series 008 Red Ale Reserve z holenderskiego Uiltje Brewing Company, to Imperial Red Ale leżakowany w beczkach po Loch Lomond, Glen Speyside oraz BenRinnes whisky. Alkohol na poziomie 11,1% obj., w składzie: woda, słód jęczmienny, słód żytni, chmiel, drożdże. Na ratebeer piwo ocenione na 98 punktów ogółem i 96 w stylu, na untappd 4,11. Warka zabutelkowana w grudniu 2019 roku (10cio letni termin).


Butelka 330ml, niebieska etykieta z prawie pełnym info o parametrach i składzie piwa, firmowy kapsel. Pianka nieduża, szybko opada do firanki. Barwa brązowa, opalizująca. W aromacie przyjemna wanilina, delikatne nuty torfowe, trochę karmelu, melasy, rodzynek - bardzo fajnie! W smaku podobna kompozycja, dość słodkie, lekko pikantne, z niedużą, ziołowo pieprzną goryczką i delikatnie rozgrzewającym finiszem od whisky. Pełne, oleiste body, niskie, drobne wysycenie, długie, deserowo beczkowe posmaki.


Zaskakująco złożone, mocno beczkowe, waniliowe, lekko torfowe, tytoniowe, dymne, przy tym gęste, wyklejające piwo, może nie kojarzy mi się z Red Ale, ale już z solidnym Brown czy BW jak najbardziej. Cool!

Cena: 31,06zł

9/10 pkt







Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz