Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 29 kwietnia 2020

Uiltje - Man in Black

Man in Black z holenderskiego Uiltje Brewing Company, to Double Black IPA chmielone amerykańskimi odmianami: Chinook, Simcoe, Citra oraz Cascade. Piwo o zawartości alkoholu na poziomie 8% obj. i goryczce 70 IBU. W składzie: woda, słód pilzneński, monachijski, cara, czekoladowy, palony jęczmień, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na 96 punktów ogółem i 94 w stylu, na untappd 3,7. Warka zapuszkowana w dniu 16/01/2020 roku (półroczny termin).


Biała puszka 440ml, niepełne info o parametrach i składzie piwa na błyszczącej, komiksowej naklejce. Barwa ciemno brązowa, klarowna, obfita, gruba, dość trwała piana. W zapachu nuty żywiczne, iglakowe, lekko cytrusowe, lekko karmelowe. W smaku półsłodkie, znów iglaki, lekki zest, karmel, prażone ziarno, cola. Goryczka średnia, żywiczna, średnie wysycenie, lekko rozgrzewające procenty.


Bardzo ok BIIPA, podobny poziom do Double Blackcyl, może nieco mniej wytrawne, za to bez kawowej kwaskowatości.

Cena: 26,99zł

7,5+/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz