Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 11 grudnia 2019

Fortuna - Fortunatus Sour Cherry Wild Ale 2019

Fortunatus Sour Cherry Wild Ale 2019 z wielkopolskiego Browaru Fortuna w Miłosławiu, to Sour Cherry Wild Ale Barrel Aged - ciemne, kwaśne, dzikie piwo górnej fermentacji z dodatkiem wiśni, leżakowane w beczkach po francuskim czerwonym winie z dzikimi drożdżami, wydane w limitowanej serii w numerowanych butelkach. Trunek niefiltrowany, niepasteryzowany, zawiera alkohol na poziomie 6,5% obj., ekstrakt 12,6% wag., w składzie: woda, sok tłoczony z wiśni NFC (48%), słód pilzneński, pszenica, słód pszeniczny, drożdże Yeast Bay Lochristi Brettanomyces Blend, Safale WB-06. Na ratebeer 97 punktów ogółem, 87 w stylu. Warka do 31/08/22.


Butelka 330ml, dedykowany kapsel, niepełne dane o składzie i parametrach na jasnej etykiecie. Piana niewielka, różowa, nietrwała. Barwa rubinowo-czerwona, klarowna. W zapachu dominują intensywne, kwaśne wiśnie, czerwone wino, stare drewno. W smaku również mocno wiśniowe, pestkowe, delikatnie kwaskowe, lekko cierpkie, mineralne, z posmakiem wina i tanicznej beczki. Nieduże, drobne wysycenie, kompotowe w posmaku.


Niby dość złożone, bogate piwo, które jednak pije się jak kompot lub wytrawne wino na pół z wodą do obiadu...

Cena: 19,00zł

7,5/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
www.browarfortuna.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz