Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 21 listopada 2019

Uiltje - Willamette Wookie

Ella The Circus Elephant z holenderskiego Uiltje Brewing Company, to TDH NE Double IPA, czyli NE DIPA potrójnie chmielone na zimno. Alkohol na poziomie 9,5% obj., goryczka 40 IBU, w składzie: woda, słód jęczmienny, słód pszeniczny, owies, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer piwo ocenione na 70 punktów ogółem i 30 w stylu, na untappd 3,86. Warka zapuszkowana w dniud 24/07/2019 roku.


Biała puszka 440ml, niepełne info o parametrach i składzie piwa na błyszczącej, komiksowej naklejce. Złote, zamglone, ze średnią, grubą pianą. W zapachu west coast - białe owoce, żywica, nafta, jabłka papierówki... W smaku półsłodkie, likierowe, oleiste, znów pestki winogron, grejpfrut, tymbark jabłkowy, landrynka, do tego średnia, żywiczno herbaciana goryczka, niskie do średniego, drobne wysycenie, lekko rozgrzewający finisz.


Na pewno bliżej mu do WC DIPA sprzed 5 lat niż do NE DIPA, ale pije się nieźle (może tylko alko wychodzi nieco przed szereg)...

Cena: 26,04zł

7/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz