Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 23 listopada 2019

Dwóch Braci - Chmielobrody

Chmielobrody to Black IPA uwarzone w Rzemieślniczym Browarze Jana przez Browar Dwóch Braci w kooperacji z blogerem Chmielobrody. Piwo górnej fermentacji, niefiltrowane, pasteryzowane, o ekstrakcie początkowym na poziomie 15% wag. i alkoholu 6% obj. W składzie: woda, słód pilzneński, carafa II special, caraaroma, karmelowy jasny 50 EBC, karmelowy jasny 100 EBC, amerykański chmiel Citra, Mosaic, El Dorado, Zeus oraz nowozelandzki Pacifica, drożdże. Na ratebeer ocenione na 88 punktów ogółem i 71 w stylu. Data do 27/04/2020.


Butelka o pojemności 500ml, firmowy kapsel, kolorowa etykieta zawierająca pełne dane na temat parametrów i składu trunku (poza IBU i nazwą drożdży). Piana drobna, obfita, wzorcowa. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W zapachu klasyczne nuty świerkowe, leśne, do tego prażone ziarno, czekolada i lekka siarka. W smaku półwytrawne, żywiczne, czekoladowe, kawowe, nieco wodniste, ze średnią, paloną goryczką. Wysycenie niskie do średniego - mam wrażenie nieco za niskie przez co prawdopodobnie to wrażenie wodnistości...


Niby ok, ale to bardziej chyba jednak American Stout w wersji z wątłym body ;)

Cena: 8,83zł

6,5+/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz