Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

poniedziałek, 24 czerwca 2019

Amager - The Boobrie

The Boobrie uwarzony w duńskim Amager Bryghus, to Double Mash Whisky Barrel Aged Imperial Stout o zawartości alkoholu na poziomie 12% obj., przez 7 miesięcy leżakowany w beczkach po szkockiej whisky Glen Garioch. Jest to 4te piwo w serii "Wicked Tales of Scotland". W składzie: woda, słód pilzneński, carapils, melanoidynowy, biscuit, cafe, cafe light, light chocolate, crystal 400, black, amerykański chmiel Centenniak, drożdże górnej fermentacji US-ale. Na ratebeer 97 punktów ogółem i 70 w stylu.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, pełne info o składzie trunku i niepełne o parametrach. Piana nieduża i nietrwała. Barwa ciemno brązowa, pływające jasne farfocle. W aromacie przypalone ciasto czekoladowe, whisky, trochę nut dymnych, kakao, kawa, lukrecja, muśnięcie waniliny... W smaku mocno słodkie, pełne, gęste, kojarzące się z ciemnymi muffinkami, do tego kawa zbożowa, marcepan, wanilia, wosk pszczeli, umami. Goryczka średnia, tytoniowa, wysycenie niskie do średniego, mocno rozgrzewająca whisky na finiszu.


Ok, aczkolwiek trochę jednak za alkoholowe...

Cena: 31,54zł

8-/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
www.amagerbryghus.dk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz