Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 12 stycznia 2018

La Pirata - Lab Nº 001 Super Oatmeal Stout

Lab Nº 001 Super Oatmeal Stout z hiszpańskiego Cerveses La Pirata, to Imperialny Stout Owsiany z dodatkiem wanilii, o zawartości alkoholu na poziomie zaledwie 7,8% wag. przy ekstrakcie ponad 28 BLG! W składzie woda, słód pale ale, owies, słód czekoladowy, black, carafa special III, jęczmień palony, płatki owsiane, płatki jęczmienne, niemiecki chmiel Herkules (41 IBU), drożdże górnej fermentacji English ale. Na ratebeer ocenione na 99 punktów ogółem i 92 w stylu. Edycja Limitowana. Warka do 12/2021.


Butelka 330ml, niepełne info o składzie i parametrach piwa na etykiecie, firmowy kapsel. Barwa czarna, nieprzejrzysta, spore zmętnienie na dnie butelki. Piana brązowa, nieduża. W aromacie ciasto czekoladowe, pumpernikiel, kawa, lekka wanilia i sos sojowy. W smaku słodkie, treściwe, dominuje kakao, czekolada, melasa, cappuccino, ciemne pieczywo, umami i wanilia. Goryczka niska do średniej, tytoniowo palona. Gęste, wyklejające, nisko wysycone w odbiorze, zero alkoholu.


Świetnie to wyszło, po prostu robi wrażenie potężnym body, intensywnością i wybitnie deserowym profilem. Klasa! Do pełni szczęścia zabrakło tylko wyrazistszego zapachu - aż prosi się o wersję BA.

Cena: 3,35€

9-/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
cervesalapirata.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz