Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 19 września 2015

Amager - Gluttony (The Sinner Series)

Gluttony to jasne, mocne Double IPA uwarzone w duńskim Amager Bryghus i wydane w serii The Sinner Series. Piwo ma potężne parametry bo alkohol dochodzi tu do poziomu 9,4% obj., a goryczka osiąga astronomiczne 310 IBU! Do chmielenia użyto amerykańskich chmieli - Citra, Simcoe, Centennial i Amarillo, niemieckiego Herkules oraz japońskiego Sorachi Ace. W składzie mamy też trzy słody - pilzneński, pale ale, monachijski i drożdże górnej fermentacji US Ale. 98 punktów ogółem oraz 95 w stylu na ratebeer zwiastuje, że jest to trunek nietuzinkowy!


Butelka 500ml, firmowy czarny kapsel z białym logo Amager, pełne info o składzie trunku i niepełne o parametrach. Po przelaniu do szkła tworzy się dość obfita, ładnie krążkująca szkło piana. Barwa ciemnego złota tudzież jasnej pomarańczy, mocno opalizująca ze sporym zmętnieniem na dnie butelki. Aromat intensywny, początkowo cytrusowo kwaskowy, po lekkim ogrzaniu tropikalno słodkawy i leśno kwiatowy, gdzieś w tle nawet delikatny anyż i pina colada się pałęta. W smaku jest petarda! Wszystkie aromaty skumulowane do potęgi, mega owocowe, żywiczne, dość słodkie w odbiorze, ale nie jest to słodycz karmelowa tylko dojrzałych owoców... W smaku również cały czas na dalszym planie pojawia się jakaś anyżówka i kokos, co dodaje egzotycznego wymiaru całości. Goryczka jest konkretna, nie wiem jak ma "smakować" 310 IBU, jednak tu idealnie balansuje początkową słodycz - silna, krótka, grejpfrutowo-świerkowa i szlachetna! Nagazowanie średnie, półpełne ze świetnie ukrytym alkoholem.


Po raz 4ty nie zawiodłem się na browarze Amager - wszystkie ich wcześniejsze piwa nie schodziły poniżej 8,5pkt a tu jest jeszcze lepiej! To najlepsze imperialne IPA, obok Heady Toppera, jakie piłem i niech to będzie wystarczającą rekomendacją! Mocne, intensywne a przy tym zdradziecko pijalne...
Cena: 26,00zł

9-/10 pkt






Zakupione w sklepie online: www.piwonia.piwazdusza.pl

Browar:
www.amagerbryghus.dk



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz