Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 26 lutego 2015

Birbant - Imperial Red AIPA

Imperialna IPA z browaru kontraktowego Birbant zebrała od swojej premiery bardzo pozytywne opinie. Na ratebeer ma 92 punktów oraz 63 punktów w stylu. Jest to czerwona, podwójna AIPA o ekstrakcie 19.1%, alkoholu na poziomie 7.8% oraz goryczce 104 IBU. Chmiele amerykańskie: Tomahawk, Centennial, Cascade, Amarillo oraz niemiecki Magnum. Drożdże górnej fermentacji US-05.


Butelka 500ml, czerwony goły kapsel, pełne info o składzie i parametrach na czerwonej etykiecie. Barwa, zgodnie z nazwą piwa, głęboko czerwona, lekko opalizująca. Piana bardzo wysoka, drobno pęcherzykowa i trwała. W aromacie czerwone owoce typu grejpfrut, granat, porzeczka, jeżyny i żurawina, są też żywiczno-iglakowe zapachy. Na pierwszy plan w smaku wychodzi landrynkowo-lemoniadowa słodycz, wyraźna żurawina i świerk. Kontruje to dość krótka, ale zdecydowana goryczka o kwiatowo-alkoholowym profilu. Niestety alkohol mógłby być lepiej ukryty. Pod tą owocową przykrywką jest niestety wyczuwalny lekki kukurydziany DMS. W posmaku pozostaje alkohol i dzika róża.


Taka interpretacja Imperialnego AIPA to nie jest moja bajka - czerwone owoce, hibiskus i płatki różane zamiast cytrusowo-tropikalnego profilu kłóci się z tym, czym potrafi urzec mnie AIPA. Dodatkowo zbyt odczuwalny alkohol i lekka wada... Liczyłem na dużo więcej...
Cena: 8,40zł

5,5/10 pkt









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz