Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 7 listopada 2018

Les Trois Mousquetaires - Saison Brett

Saison Brett z kanadyjskiego Les Trois Mousquetaires Microbrasseurs, to Saison fermentowany w dębowych beczkach z dodatkiem dzikich drożdży Brettanomyces, wydany w ramach Hors Série. Piwo warzone ze słodu pilzneńskiego, owsu, żyta i pszenicy, chmielone niemieckim chmielem goryczkowym Perle i na zimno amerykańskim Chinook. Alkohol na poziomie 7% obj., ekstrakt 13,7° Plato i goryczka 35 IBU. Na ratebeer 97/97 punkty overall/style, warka z listopada 2016 roku.


Brązowa butelka 750ml z korkiem owiniętym drucikiem, skromna etykieta, pełne dane o składzie i parametrach. Piana obfita, sycząca i nietrwała. Barwa jasnopomarańczowa, opalizująca. W aromacie cytryna, niedojrzałe winogrona, agrest, skóra i stara beczka. W smaku podobnie, wytrawne, lekko kwaśne, cierpkie, mocno mineralne, lambikowo dzikie. Niska, ziołowa goryczka, może odrobina przypraw na finiszu, dość wysokie wysycenie.


Żaden tam Saison, dla mnie po prostu niezłe Gueuze, tyle że z Kanady, a nie z Belgii ;)

Cena: 47,24zł

8/10 pkt





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz