Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 6 lipca 2018

Szpunt - Wormhole Bourbon BA

Wormhole n°002 Bourbon BA to Imperial IPA leżakowane w beczkach po bourbonie (Jack Daniel's), uwarzone przez browar kontraktowy Szpunt w browarze Bytów - Browar Kaszubski. W składzie woda, słód pilzneński, słód pszeniczny, cukier, amerykański chmiel Citra, Amarillo, Centennial oraz Apollo, drożdże górnej fermentacji. Piwo niefiltrowane, pasteryzowane, o ekstrakcie początkowym 20% wag., alkoholu na poziomie 8% obj. i goryczce "high". Na ratebeer 98/96 punktów overall/style, na untappd 3,88. Warka do 31/07/2018.


Butelka 330ml, czarny kapsel, pełne info o składzie i parametrach trunku na fioletowej, metalizowanej etykiecie. Piana obfita, nieco mydlana, średnio trwała. Barwa złota, lekko mętna. W zapachu faktycznie jest wanilina, drewno, bourbon, akacja, jasne winogrona, cytrusy... Fajnie. W smaku słodkie, waniliowe, jest whisky, jest nafta, winogrono, cytrusy, miód... Średnia, długa, taniczno żywiczna goryczka, alkoholowe rozgrzewanie, wysokie wysycenie.


Jak dla mnie piwo bezapelacyjnie fajniejsze, bogatsze, intensywniejsze od wersji podstawowej, no i odpowiada mi profilowo. Gdyby zmniejszyć nieco odczucie alkoholowości byłoby idealne.
Ps.
Kurczę, to jest lepsze niż Spectrum BA.

Cena: 24,06zł

8/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
browarszpunt.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz