Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 4 lipca 2018

Łąkomin - Belgijski Byk na Torfowisku

Belgijski Byk na Torfowisku z niewielkiego, restauracyjnego Browaru Łąkomin, to Quadrupel leżakowany w beczce po torfowej whisky single malt Bowmore. Piwo ma alkohol na poziomie 10,5% obj., ekstrakt 24° Plato i goryczka 30 IBU. W składzie woda, słód pilzneński, caramunich I, caraaroma, special B, biscuit, czekoladowy jasny, cukier kandyzowany, angielski chmiel East Kent Goldings oraz niemiecki Tradition, drożdże górnej fermentacji Fermentum Mobile "Artefakty Trapistów". Piwo niefiltrowane, niepasteryzowane, na ratebeer ocenione na 86 punktów ogółem i 50 w stylu.


Butelka 330ml, czarna błyszcząca etykieta, czarny kapsel, pełne dane o parametrach i składzie zawartości. Piana drobna, obfita i trwała. Barwa herbaciana, opalizująca. W aromacie faktycznie sporo torfu, do tego rodzynki, cukier kandyzowany, zioła i odrobinę waniliny. W smaku cukrowo słodkie, rodzynkowe, karmelowe, melasowe, są oczywiście spalone kable, ale w granicach normy. Ziołowa, nieduża goryczka, rozgrzewanie od whisky, waniliowo migdałowy aftertejs. Niskie wysycenie, nieco lepkie, ziemisto szorstkie w odczuciu.



Zaskakująco fajne piwo, dość zbalansowane, bogate, z wyraźnym barrel ageingiem i torfem, który nie zakłóca profilu quadrupla. Nr 1 z Łąkomina!

Cena: 14,85zł

7,5/10 pkt








Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz