Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

poniedziałek, 27 listopada 2017

Mikkeller - The Beer Traveler

The Beer Traveler z duńskiego browaru Mikkeller, uwarzony kooperacyjnie z pisarzem i sędzią piwnym Carstenem Berthelsenem w belgijskim De Proef Brouwerij, to Abbey Dubbel leżakowany w dębowych beczkach po winie sherry Oloroso. Piwo ma alkohol na poziomie 8,3% obj., w składzie woda, słody jęczmienne, ciemny syrop kandyzowany, ciemny cukier cassonade, chmiel, drożdże. Na ratebeer 74 punkty ogółem i 87 w stylu. Warka do 16.04.20.


Butelka 705ml, złoty kapsel, etykieta z namalowaną walizką, niepełny skład i parametry na kontrze. Piana obfita, mydlana, szybko opada do kożuszka. Barwa rubinowa, klarowna. W zapachu suszone i kandyzowane owoce, sherry, ciemny miód i zioła. W smaku półsłodkie, rodzynkowo miodowo karmelowe, sherry wyraźnie wyczuwalne, przyprawowa, nieduża goryczka na finiszu. Dość wodniste, ze średnim, musującym wysyceniem, bardzo pijalne jak na swoją moc (alko niewyczuwalne).


Niby fajne, lepsze od wielu dubbli, ale trochę przypomina rozrzedzonego quadrupla. Barrel ageing zawodzi - przecież sherry to prawdziwa aromatyczna i smakowa bomba, gdzie dojrzałe, słodziutkie winogrona zniewalają cudownym zapachem i kuszącym smakiem... Tu tego nie ma, niewiele lepszy od Dubbla Cieszyńskiego.

Cena: 11,77€

7,5/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
shop.mikkeller.dk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz