Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 17 września 2017

The Bruery - White Oak

White Oak, z amerykańskiego The Bruery, to blend dwóch piw - 50% Wheat Wine Aged in Bourbon Barrels (White Oak Sap) oraz 50% Belgian Golden Strong Ale (Mischief). Piwo zawiera alkohol na poziomie 12,5% obj. oraz goryczkę 20 IBU. Na ratebeer ocenione na 97 punktów ogółem i 91 w stylu. Edition 2016.


Brązowa butelka 750ml, duży firmowy kapsel, niepełne dane na etykiecie i kontrze. Piana obfita, niezbyt jednak trwała, barwa jasno bursztynowa, opalizująca. W aromacie sporo świeżego kokosa, brzoskwinie, gruszki, miód, a w tle wanilia... Smak dość słodki, ale nie ulepkowaty, zdecydowanie bardziej wanilinowy niż w zapachu, są rodzynki, morele, białe winogrona, sporo miodu i bourbona. Jest też niewielka kwaskowość, budząca skojarzenia z tanim, półsłodkim białym winem. Niska, ziołowa goryczka, niskie do średniego wysycenie. W odbiorze półpełne, likierowe, nieco mdłe.


Ładny, beczkowo estrowy, ale zapach znacznie mniej intensywny niż w Mash, fajna słodycz i wanilina w smaku - to zdecydowanie na plus (są nawet delikatne skojarzenia z cudownym T.H.R.E.E. od Struise). Na minus niezbyt przyjemne, miodowe utlenienie i nutki taniego, białego wina.

Cena: 16,52€

8+/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz