Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 6 sierpnia 2017

Jabłonowo - Manufaktura Piwna Porter Podbity Śliwką

Porter Podbity Śliwką z Jabłonowa to Imperialny Porter Bałtycki z dodatkiem wędzonej śliwki, leżakowany 10 miesięcy w browarze, wydany pod brandem Manufaktura Piwna. Zawartość alkoholu 9,9% obj., ekstrakt 25% wag. W składzie woda, słody jęczmienne (monachijski, pilzneński, wiedeński, karmelowy), słód żytni (palony), cukier, chmiel (słoweński Aurora, polski Sybilla), naturalna wędzona śliwka (2%), drożdże dolnej fermentacji. Piwo pasteryzowane, niefiltrowane. Na ratebeer 99 punktów ogółem i 98 w stylu, co daje miejsce w Top 50. Warka do 15/01/2018.


Malowana butelka 500ml zapakowana w tubę, niebieski, gumowy lak na kapslu, komiksowe, satyryczne malunki. Piana sycząca, gruba, szybko opada do zera. Barwa ciemno brązowa. Aromat intensywny i przyjemny - głównie wędzona śliwka węgierka, jagody, czekolada, pumpernikiel, kawa zbożowa... W smaku dość słodkie, tu wędzona, suszona czarna śliwka dominuje, do tego czekolada, karmel, toffi, świeżo palona kawa... Na finiszu solidna, dymno pestkowa goryczka, lekka pikantność, lekkie likierowe rozgrzewanie i delikatna szorstkość, cierpkość od śliwki. Niskie do średniego wysycenie, wyklejające choć nie gęste w odbiorze.


Kapitalne, deserowe piwo, dla mnie jest to poziom Imperium Prunum czy Porteru Ze Szwestką Jubileuszowego! Może najbliżej mu do #teamslodyczka, przez co jest odrobinę mulące na dłuższą metę...

Cena: 30,00zł

8,5+/10 pkt







Zakupione w kaliskim pubie "PIANA craft beers" www.facebook.com/pianacraftbeers

Browar:
jablonowo.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz