Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 19 lipca 2017

Zamkowy Cieszyn - Porter Ze Szwestką Jubileuszowy

Porter Ze Szwestką Jubileuszowy to Porter Bałtycki z dodatkiem śliwki i płatków dębowych z beczek po whisky, leżakowany 18 miesięcy, uwarzony w Browarze Zamkowym Cieszyn z okazji rocznicy 170 lat istnienia browaru. Jest to ciemne piwo dolnej fermentacji o zawartości alkoholu na poziomie 10,5% obj. i ekstrakcie 23 BLG. W składzie mamy: wodę, słód jasny monachijski, karmelowy, czekoladowy, cukier, suszona śliwka, wiórki dębowe, chmiel, drożdże. Piwo pasteryzowane, na ratebeer 98/96 overall/style. Warka do 24/08/2018.


Butelka 500ml, ciemna etykieta, tekturowa tuba + pokal, niepełne dane o składzie i parametrach, banderolka, numer butelki (nr 13215), krachla. Ładna, beżowa, drobna piana, niezbyt jednak trwała. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W aromacie głównie mleczna czekolada, krówki, melasa, kawa zbożowa i oczywiście śliwka węgierka czy tam szwestka... W dość słodkie, aksamitne, skojarzenia z czekoladą milką, ptasim mleczkiem, irysami, w tle kawa espresso, rodzynki, likier kawowy, śliwka... Bardzo fajnie to zagrało. Goryczka nieduża, lekko palona, pikantna. Niskie wysycenie, bardzo gładkie, "miękkie" w odbiorze, z pięknie ukrytym alko.


Wielkie piwo! Wszelkie zarzuty pod jego adresem są nieuzasadnione, przyznam, że sam jestem wielce zdumiony. Jest oczywiście możliwość, że po prostu ładnie się utleniło stojąc w tej tubie kilka miesięcy na półce w tesco... 
Ps.
W konfrontacji z Imperium Prunum dla mnie o włos wygrywa piwo z Cieszyna.

Cena: 30,00zł

9/10 pkt





Zakupione w Kaliszu w www.tesco.pl


Browar:
www.browarcieszyn.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz