Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 4 grudnia 2016

Emelisse - White Label Imperial Russian Stout Ardbeg BA

Imperial Russian Stout Ardbeg BA z ekskluzywnej serii White Label holenderskiego browaru Emelisse to Barrel Aged Imperial Stout - leżakowany w dębowej beczce po szkockiej, silnie torfowej whisky Ardbeg z wyspy Islay. W składzie woda, słód jęczmienny, cukier, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Piwo ma 11% alkoholu przy ekstrakcie 25,5° Plato, goryczka 90 IBU. Na ratebeer 99 punktów ogółem i 84 w stylu. Warka do grudnia 2022.


Butelka 330ml, etykieta biała utrzymana w stylu pozostałych piw w serii White Label, kapsel z logo browaru. Barwa czarna, nieprzejrzysta. Piana brązowa, drobno pęcherzykowa, dość niska, niezbyt trwała. W zapachu dominuje torf, bandaże, whisky, do tego czekolada, trufle i wanilia. W smaku na szczęście półsłodkie, pełne i dość gęste jak na BA, obok intensywnych nut peated czuć znacznie więcej pralinek i czekolady, do tego kawa espresso, palone ziarno, rum, whisky, dębina... Goryczka średnia, tytoniowa, niskie wysycenie, rozgrzewający alkohol.


Spodziewałem się, że piwo będzie wytrawne i jednowymiarowe - zdominowane torfem, szkocką whisky. Okazało się solidnym, całkiem słodkim i treściwym RISem, w którym o dominację walczą 3 moce - torf, ciemne słody i beczka... W pół drogi pomiędzy genialnym Makers Mark Bourbon Barrel Aged a słabszym Port Charlotte #2.
Cena: 20,00zł

8+/10 pkt






Zakupione na Poznańskich Targach Piwnych 2016.

Browar:
www.emelisse.nl







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz