Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 16 września 2016

To Øl - Fuck Art - This is Architecture

This is Architecture z duńskiego browaru kontraktowego To Øl, to uwarzone w Belgii w De Proef Brouwerij i wypuszczone w ramach serii Fuck Art, Farmhouse Pale Ale (tudzież bretted Table beer lub Belgian Pale Ale). Jest to jasne, lekkie piwo górnej fermentacji z dodatkiem dzikich drożdży brettanomyces, o zawartości alkoholu na poziomie 5% obj. W zasypie mamy tu słód pilzneński, melanoidynowy, cara pils, płatki owsiane, niemiecki chmiel Tettnanger i amerykański Amarillo oraz Simcoe. Na ratebeer piwo oceniona na 93 punktów ogółem i 98 w stylu. Warka do 18/05/21.


Butelka 330ml, brak informacji o składzie i parametrach trunku na etykiecie (poza zawartością alkoholu), goły biały kapsel. Po przelaniu do szkła tworzy się zwiewna, puszysta piana. Barwa złota, lekko zamglona. Zapach intensywny i przyjemny, sporo cytrusów, iglaków i siana, w tle jakieś przyprawy. W smaku wytrawne, może jest jakaś delikatna biszkoptopwa podstawa, ale profil chmielowy dominuje, do tego fajny funky finisz. Goryczka niewysoka, ziołowo żywiczno grejpfrutowa. Wysycenie dość wysokie.


Super pijalne piwo, intensywnie pachnące, niesłodkie, klasa na pragnienie!
Cena: 3,36€

8/10 pkt





Zakupione w belgijskim w sklepie online www.bieresgourmet.be

Browar:
http://to-ol.dk
shop.to-ol.dk 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz