Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 14 czerwca 2016

Jolly Pumpkin - Maracaibo Especial

Maracaibo Especial (Special Brown Ale) z amerykańskiego Jolly Pumpkin Artisan Ales, to Belgian Dark Strong Ale z dodatkiem kakao, cynamonu i skórki słodkiej pomarańczy. Piwo uwarzone na wzór belgijski, przez twórców określane jako Sour Brown Ale, zawiera alkohol na poziomie 7,5% obj. i goryczkę 25 IBU. Na ratebeer 97 punktów w stylu i 96 ogółem.


Butelka 750ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie, czarny kapsel. Po nalaniu do szkła tworzy się drobna, zwarta piana, obfita i trwała, ładnie oblepiająca szkło. Barwa czerwono rubinowa, lekko mętna. Aromat budzi skojarzenia z czerwoną porzeczką, czerwonym winem, ciemnym winogronem, drewnem i rodzynkami. W smaku kwaskowo winne, półwytrawne, sporo nut taninowych, dębowych, beczkowych (ale czystych, bez waniliowych naleciałości) oraz nut czerwonych owoców, może karmelu. Pojawiają się także przyprawowe smaczki, delikatne kandyzowane morele, wiśnie, migdały... Kakao, cynamon i skórka pomarańczy stanowią jakiś marginalny, ledwo wyczuwalny dodatek zapachowo-smakowy. Goryczka niska, pestkowa. Wysycenie średnie, drobne, półpełne z niewyczuwalnym alkoholem.


Niezwykle szlachetny trunek, faktycznie w odbiorze jest to bardziej Sour Brown Ale niż BDSA. Ogólnie jestem pod wrażeniem - złożone i kompleksowe piwo, a przy tym nieźle pijalne.

Cena: 59,00zł

9/10 pkt






Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.jollypumpkin.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz