Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 19 maja 2016

Struise + Bridge Road - Imperialist

Imperialist, uwarzony w browarze De Struise w kooperacji z australijskim Bridge Road Brewers to Imperial Lager - jasne, mocne piwo dolnej fermentacji, leżakowane 6 miesięcy przed zabutelkowaniem. Alkohol jest tu na poziomie 8,5% obj., 18º Plato, 41 IBU, a w składzie woda, niemiecki słód do pilsów, drożdże Weihenstephan oraz australijski chmiel Galaxy. Na ratebeer oceniony na 81 punktów ogółem i 92 w stylu. Data przydatności do spożycia do 21/06/2018.


Butelka 330ml, skromna etykieta, złoty goły kapsel, pełne dane o parametrach i niepełne o składzie trunku. Piana wysoka, do końca pozostaje na powierzchni i ładnie oblepia szkło. Barwa złota, dośc klarowna, zmętnienie zbite na dnie butelki. Aromat bardziej słodowy z dodatkiem białych winogron, nafty i miodu spadziowego. W smaku półsłodkie, herbatnikowa podstawa słodowa stanowi tło dla rodzynek, dojrzałych owoców tropikalnych, migdałów, nafty. Goryczka niska, wyraźnie ziołowa. Wysycenie średnie, ładnie ukryty alkohol, półpełne.


Przyjemny, nieźle pijalny imperialny lager, nieco słodszy od Brown Paper Bag, ale równie ciekawy.
Cena: 3,00€

8/10 pkt







Zakupione w Belgii w Bierhalle Deconinck: www.bierhalledeconinck.be

Browar:
https://struise.com
bridgeroadbrewers.com.au


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz