Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 21 stycznia 2016

St-Feuillien - Cuvée de Noël

Cuvée de Noël z belgijskiego Brasserie St-Feuillien / Friart to oczywiście piwo świąteczne - ciemne, mocne piwo górnej fermentacji. Piwo zawiera 9% obj. alkoholu i jest refermentowane w butelkach. W składzie mamy wodę, słód, chmiel, cukier i drożdże oraz (!) witaminę C. Na ratebeer ocenione na 96 punkty ogółem i 95 w stylu.


Buteleczka "bączek" 330ml, świąteczna czerwona etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach samego trunku, kapsel złoty golas. Piana dość obfita, średnio pęcherzykowa, sycząca ale trwała. Barwa mahoniowo rubinowa, opalizująca, spore musowanie w szkle. W aromacie karmel, przyprawy, skunks, nieprzyjemny stary chmiel i żelazo. Niestety zawód. W smaku dość słodko, miodowo, czuć toffi, suszone owoce, kompot bożonarodzeniowy, przyprawy korzenne... Żelazo bardzo przeszkadza też w smaku. Goryczka niska, pikantna. Alkohol spory, lekko rozpuszczalnikowy. Nagazowanie wysokie, szampańskie. W odczuciu nieco lepkie.


Piwo świąteczne z uznanego belgijskiego browaru, który jak się okazuje ma spory problem z metalicznością w swoich piwach. Już Triple z tego browaru budził niepokój, ale Noël zawodzi na całej linii.
Cena: 10,90zł

6/10 pkt




Zakupione w sklepie online: www.smakpiwa.pl

Browar:
www.st-feuillien.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz