Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 29 grudnia 2015

Gościszewo - Gwiazdor

Gwiazdor z Browaru Gościszewo to warzone specjalnie na Boże Narodzenie ciemne piwo świąteczne z przyprawami i słodem czekoladowym. Ekstrakt na poziomie 1Plato, alkohol 6,2 % obj., pasteryzowane. W składzie woda. słód jęczmienny, pszeniczny, żytni, chmiel (nie podany rodzaj), drożdże górnej fermentacji oraz przyprawy - wanilia, imbir, cynamon i gałka muszkatołowa. Na ratebeer 89 punktów ogółem i 95 w stylu.


Butelka 500ml, czerwona etykieta o nierównych falistych krawędziach z białym mikołajem i białymi napisami, niepełne dane o składzie i parametrach (brak IBU), firmowy kapsel. Piana drobna, beżowa, delikatnie oblepia szkło opadając do pierzynki. Barwa ciemno brązowa, raczej klarowna. Aromat słodki, głównie cola, wanilia, cynamon, troszkę imbiru i gałki, w tle czekolada i kawa zbożowa. Bardzo świąteczny, przyjemny. W smaku nieco mniej słodko niż w aromacie, dość pusto niestety, jest cola, karmel, odrobina przypraw korzennych. Coś niepokojącego w afterteasie (chyba lekka kanaliza). Goryczka średnia jak na piwo świąteczne, przyprawowo palona. Nagazowanie niskie, szczypiące. Półpełne w odbiorze.


Półsłodkie piwo świąteczne, typowy przedstawiciel stylu, sporo przypraw, całkiem fajna goryczka. Na dłuższą metę niestety dość mdłe. Niestety piwowar nie ustrzegł się wady, co znacząco obniża jakość trunku. Do najlepszego według mnie polskiego piwa na Boże Narodzenie - Wąsosz - Cicha Noc - sporo jednak brakuje...
Cena: 6,90zł

7-/10 pkt





Zakupione w Kaliszu w Banku Piwnym: www.bankpiwny.pl

Browar:
www.gosciszewo.pl
www.facebook.com/gosciszewo



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz