Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 3 grudnia 2015

De Dochter van de Korenaar - Charbon

Charbon z belgijskiego browaru De Dochter van de Korenaar to Foreign Extra Stout o zawartości alkoholu na poziomie 7% obj., 16º Plato, 46 IBU. Trunek warzony z dodatkiem słodów wędzonych dębem, słodów palonych i świeżej wanilii, chmielony słoweńskim Styrian Goldings oraz niemieckim Hercules. Według twórców jest to Smoked Vanilla Stout. Na ratebeer ocenione na 96 punkty ogółem i 89 w stylu.


Butelka 330ml, oliwkowa etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach samego trunku, firmowy kapsel. Piana drobna, kremowa, jak na cappuccino. Barwa ciemno brązowa, mętna. Aromat delikatny, czuć po trochu szwajcarską czekoladę, kawę zbożową, wędzonkę i wanilię. W smaku kawa espresso na pierwszym planie, palone słodyziarno, kakao, w tle wanilia i dębina z kominka. W afterteasie tytoń i przypieczony karmel. Goryczka średnia, ziołowo palona. Nagazowanie niskie, drobne, dość pełne i lekko popiołowe w odczuciu.


Kolejne bardzo wyważone, ułożone i szlachetne piwo z tego browaru. Niczego nie ma tu za dużo, ale wszystko wyraźnie zaznaczone. Wędzonka nie dominuje - delikatna w zapachu, ledwo wyczuwalna w smaku (dla mnie idealna), alkohol jako przyjemne "ciepełko" na podniebieniu. Klasa.
Cena: 15,70zł

8,5/10 pkt




Zakupione w sklepie online: piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.dedochtervandekorenaar.be
www.dedochtervandekorenaar.be/pdf



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz