Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 4 grudnia 2015

Mikkeller - Beer Geek Flat White

Klasyczny milk stout z dodatkiem kawy i laktozy z duńskiego Mikkellera, warzony w norweskim Lervig Aktiebryggeri. Zawartość alkoholu na poziomie 7,5% obj., brak danych o ekstrakcie, IBU i chmielach. W zasypie słód jęczmienny, jęczmień palony, płatki owsiane, chmiel, drożdże, laktoza oraz mielona kawa (1%). Piwo ma 98 punktów ogółem i 95 w stylu na ratebeer.


Butelka 330ml, pełen skład na etykiecie, choć jeżeli chodzi o parametry to podana tylko wysokość alkoholu, kapsel srebrny srebrny goły. Piana beżowa, drobna, szybko opada do firanki. Barwa czarna, nieprzejrzysta. W aromacie przede wszystkim kawa - od mocnej kawy po turecku, poprzez espresso, na latte i cappuccino kończąc. W smaku dokładnie tak samo, najpierw goryczka kawowa, lekka kwaskowość także kawowa, na koniec delikatna słodycz kawy z mlekiem. Uczucie, jak byśmy rozgryzali ziarna kawy. W tle nuty palone, likier czekoladowy, ziemistość. W afterteasie tytoń i sos sojowy. Wysycenie niskie, pełne, aczkolwiek nie gęste w odbiorze. Alkohol tylko w formie nieznacznego rozgrzewania w przełyku.


Świetny stout, solidna kawa, paloność, goryczka, jest troszkę kwaskowatości i słodyczy, która po ogrzaniu fajnie zlepia usta. Bardzo pijalne piwo przy swoim woltażu.

Cena: 24,50zł

8+/10 pkt





Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
shop.mikkeller.dk




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz