Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 10 listopada 2015

Trzech Kumpli - Otwarcie Sezonu

Otwarcie Sezonu z kontraktowego Trzech Kumpli - Browar Lotny, uwarzone w Szczyrzyckim Browarze Cystersów "Gryf", to Saison, czyli jasne, przyprawowe piwo górnej fermentacji, niefiltrowane i pasteryzowane. Trunek jest wysoko odfermentowany - ekstrakt początkowy na poziomie 13% wag., alkohol 5,7% obj. i goryczka 25 IBU. W składzie mamy słody jęczmienne, słód pszeniczny, płatki owsiane i chmiele: niemiecki Hallertauer, angielski East Kent Goldings oraz czeski Saaz. Na ratebeer: 84 ogółem i 66 w stylu.


Butelka 500ml, ciały goły kapsel, (prawie - brak nazw słodów) pełne info o składzie i parametrach na etykiecie. Piana średnio pęcherzykowa, szybko opada do kożuszka. Barwa złota, opalizująca. Aromat słodowo estrowy, są brzoskwinie, winogrona, zioła, trawa cytrynowa, siano, biszkopty i pilsowa kukurydza. W smaku bardzo podobnie, niewielka ciasteczkowo rodzynkowa słodycz, kandyzowane owoce, troszkę fenoli. Goryczka nieduża, przyprawowo trawiasta, pilsowa. Nagazowanie średnie do niskiego.


Dość pijalny Saison, choć według mnie nieco mało fenoli i estrów, zbyt to wszystko delikatne, przez co skojarzenia z dobrym, nachmielonym pilsem typu Schonramer - Pils.
Ps.
Po dolaniu końcówki z osadem drożdżowym dochodzi troszkę melanoidyn i sporo fenoli - warto więc zamieszać przed nalaniem...
Cena: 11,00zł

7,5/10 pkt





Zakupione na 3cim Warszawskim Festiwalu Piwa 2015

Browar:
www.trzechkumpli.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz