Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 19 listopada 2015

Malmgard - Huvila Arctic Circle Ale

Arctic Circle Ale to piwo w stylu Sahti z dodatkiem gałązek jałowca, uwarzone w finlandzkim Malmgårdin Panimo - Malmgard Brewery. Trunek ma ekstrakt na poziomie 18,5° Plato, alkohol 7,3% obj. i goryczkę 60 IBU. W składzie: woda, słody jęczmienne, chmiel, drożdże. Na ratebeer oceniony na 83 punktów ogółem i 95 w stylu.


Butelka 500ml, niepełne dane na temat składu, ale pełne dane o parametrach zawartości, firmowy kapsel. Drobna, gęsta, kremowa piana, która dłuższą chwilę pozostaje na piwie i nieznacznie oblepia szkło. Barwa rubinowa, klarowna. Aromat zdominowany przez nadgniłe, stare drewno, jałowiec i skórkę od chleba oraz suszone owoce w tle. W smaku na pierwszym planie słodkawy karmel i rodzynki, kandyzowane owoce, opiekane pieczywo z grilla czy ogniska. Wyraźna słodowość skutecznie kontrowana jest średnią, jałowcowo ziołową goryczką, która mimo, że dość ostra i lekko drażniąca, to szybko znika i zachęca do kolejnych łyków. Nagazowanie niskie, lepka, lekko oleista faktura piwa.


Bardziej deserowa, słodka wersja Sahti niż Koniec Świata od Pinty. Muszę jednak przyznać, że nieco bardziej mi to odpowiada, zwłaszcza na zimne, długie wieczory...

Cena: 17,60zł

7,5/10 pkt





Zakupione
w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
panimo.malmgard.fi


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz