Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 13 września 2015

Anchor - Liberty Ale

Liberty Ale z amerykańskiego Anchor Brewing Company, pierwszy raz uwarzony w 1975 roku i dał podwaliny pod piwną rewolucję w USA. Jest to oczywiście jasne, lekkie Single Hop American Pale Ale. Piwo ma 5,9% obj. alkoholu, chmielone zarówno na goryczkę jak i na zimno amerykańskim chmielem Cascade. Na ratebeer ocenione na 89 punkty ogółem i 95 w stylu.


Stylowa beczułkowata amerykańska butelka o pojemności 355ml, świetna etykieta na grubym czerpanym papierze, czerwony kapsel ze złotym logo browaru, skąpe informacje o składzie i parametrach zawartości. Piana nieduża, jasna, średnio trwała. Barwa złota, klarowna. Aromat przyjemny, lekko słodki, są owoce tropikalne, pomarańcza, nuty kwiatowe i biszkoptowe oraz winogronowo-rodzynkowe, nieco przypomina American Barley Wine. W smaku delikatna podbudowa herbatnikowo-słodowa, niewielka morelowa słodycz i cytrusowa kwaskowość na finiszu. Goryczka średnia, lekko pikantna, długa. Nagazowanie średnie, drobne.


Profilem piwo to przypomina mi bardziej nowofalowego lagera niż ejla. Bardzo pijalne, smaczne, fajnie współgrają ze sobą jego poszczególne elementy. Nic dziwnego, że w USA wyróżniało się ono na tle tradycyjnych "koncerniaków" w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku! Nawet dziś robi pozytywne wrażenie (choć nie jest już tak rewolucyjne jak kiedyś).

Cena: 12,50zł

8-/10pkt





Zakupione w sklepie www.sklep.piwaswiata.com

Browar:
www.anchorbrewing.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz