Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 8 września 2015

Artezan - Cymbopogon

Pierwsze piwo z nowej linii rozlewniczej rzemieślniczego Browaru Artezan z Błonia koło Warszawy. Jest to oczywiście lekkie jasne Wheat Ale o ekstrakcie 11% wag., alkoholu na poziomie 4,3% obj. i goryczce 30 IBU. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane, warzone z dodatkiem trawy cytrynowej, chmielone nowozelandzkimi chmielami Motueka i Rakau oraz niemieckim Perle. Na ratebeer wysoko ocenione na 92 punkty ogółem i 99 w stylu!


Butelka 500ml, goły biały kapsel, "letnia" etykieta z niepełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Piana niewielka, ale ładnie oblepiająca szkło i dość trwała. Barwa słomkowa, jasno złota, mętna. Aromat trawiasty, cytrusowy, ziołowy - trawa cytrynowa dominująca. W smaku delikatne, lekko słodkie w stylu dojrzałej gruszki, lekko kwaskowe w stylu jabłka papierówki, lekko pikantne, z niewielką goryczką i posmakiem pelargonii pachnącej. Nagazowanie drobne, szczypiące, treściwość niewysoka.


Dobre, sesyjne piwo, aczkolwiek trawa cytrynowa zbyt mocno wysuwa się na pierwszy plan przykrywając swoją intensywnością aromaty chmielowe, przez co otrzymujemy nieco zbyt dużo "zielska" w zapachu i smaku, brak subtelności jakże ciekawych chmieli tu dodanych...
Cena: 8,20zł

7/10 pkt




Zakupione w sklepie internetowym: www.sklep.piwaswiata.com

Browar:
http://artezan.pl
www.facebook.com/browar.artezan






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz