Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 28 listopada 2014

Browar Witnica - Lubuskie IPA

Lubuskie IPA to przedstawiciel modnego obecnie, nowofalowego American India Pale Ale. Piwowarzy z Witnicy dodali tu całą gamę ciekawych amerykańskich chmieli - jest Centennial, Citra, Amarillo, Chinook, Cascade i Zeus, w składzie także: woda, słód jęczmienny, pszeniczny, monachijski, pale ale, drożdże górnej fermentacji US-05. Piwo ma 5,6% alkoholu, ekstrakt nieznany. Na ratebeer 38/14 punktów overall/style.


Butelka 500ml, ładny firmowy kapsel, etykieta w stylu "brackiego imperiala". Barwa pomarańczowa, mętna. Piana grubopęcherzykowa, krótkotrwała, szybko redukuje się do zera. W aromacie początkowe cytrusy i żywica szybko zostają przysłonięte słodką maślanką, nasilającą się w miarę ogrzewania trunku. W smaku słodowa podstawa silnie kontrowana szorstką, iglakową goryczką, długo zalegającą, drapiącą. Diacetyl zdecydowanie wyczuwalny także na języku i podniebieniu, bardzo zmniejsza pozytywny odbiór piwa, trąci wręcz "zjełczałym" masłem, poza tym czuć tu też jakieś sztuczne perfumy.


Możliwe, że trafiłem na jakąś feralną warkę, możliwe że mało świeże (ma dwa tygodnie do końca terminu), możliwe że za bardzo chciałem, żeby to piwo okazało się smaczne. Niestety jest po prostu niepijalne. Gorsze i droższe od metalicznego Jankesa z Lwówka...

Cena: 6,50zł

2/10 pkt





Zakupione w Kaliszu w Banku Piwnym: www.bankpiwny.pl

Browar:
browar-witnica.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz