Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 10 maja 2020

Monsters - Sour Ni

Sour Ni z Browaru Monsters, uwarzone kontraktowo w Przetwórni Chmielu, to Gose "warzone z udziałem sporej ilości laktozy" i pulpy z marakui. Piwo ma 4,8% obj. alkoholu, 13,5° Plato, goryczka 3 na 6, w składzie: woda, słód pilzneński, pszeniczny, płatki owsiane, 100% pulpa z marakui, laktoza, sól, kolendra, drożdże WLP644 Saccharomyces brux-like Trois, bakterie L. Helveticus i L. Delbruecki. Niefiltrowane i niepasteryzowane, na ratebeer 94/95 overall/style, 4,06 na untappd. Warka do 24/07/20.


Puszka 500ml, ciemna etykieta z kompletem informacji o parametrach i składzie trunku (poza poziomem goryczki) naklejona ręcznie na srebrną puszkę.  Słomkowo-złote, zamglone, ze średnio trwałą pianą. Mega intensywna marakuja w zapachu. Umiarkowanie kwaśne, marakujowe, morelowe, lekko cierpkie, z wyraźnie laktozowym, serwatkowym finiszem. Kolendry niewiele, wyczuwalna sól. Średnie co2, nieźle pijalne.


Ogólnie bardzo dobre, choć mam wrażenie, że wersja lana na 100% Craft 2019 w Artezanie była lepsza - jeszcze bardziej marakujowa, kwaśna, rześka, mniej laktozowa...

Cena: 10,00zł

8-/10 pkt





Zakupione w browarze

Browar:
www.facebook.com/browarmonsters


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz