Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 21 lutego 2019

Perun - Przemiana

Przemiana z Browaru Perun, to Strong Wooden Ale z pędami sosny, leżakowane z opiekanymi płatkami dębu i wiśni. Piwo górnej fermentacji, niefiltrowane, pasteryzowane, o ekstrakcie początkowym na poziomie 19% wag., alkoholu 8,3% obj. i goryczce 50 IBU. W składzie: woda, słód jęczmienny, płatki ryżowe, pędy sosny, chmiel Iunga, drożdże. Na ratebeer 46/16 punktów overall/style. Warka do 24/09/20.


Butelka 500ml, firmowy kapsel, niepełne info o składzie i parametrach na ciemnej etykiecie. Piana średnia, gruba, ale dość trwała. Barwa miedziana, klarowna. W aromacie głównie nuty karmelowe, drewniane, sosnowe. W smaku półsłodkie, również karmel, skórka od chleba, iglaki, trochę ściągających tanin. Goryczka niska do średniej, żywiczna, wysycenie niskie do średniego, lekko pikantne, lekko rozgrzewające, rzadkie.


Ogólnie, mimo tych dodatków, piwo raczej proste - Old Ale z Birbanta wypada ciekawiej...

Cena: 9,31zł

6,5/10 pkt






Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
browarperun.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz