Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 8 lutego 2019

Tibidabo - Barrel Aged 02

Barrel Aged 02 z hiszpańskiego Tibidabo Brewing, to Imperial Stout 6 miesięcy leżakowany w beczkach po amerykańskiej Breckenridge Whiskey. Alkohol 11% obj., goryczka 68-72 IBU, w składzie: woda, słód, chmiel, drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 93 punktów ogółem i 45 w stylu. Warka z datą do 07/11/2020.


Puszka 330ml, brązowa naklejka z niepełnym info o parametrach i składzie zawartości. Piana nieduża, szybko znika. Kolor czarny z brązowymi refleksami. W zapachu migdały w mlecznej czekoladzie, praliny, dębina, wanilina... Fajnie i słodko. W smaku lekki dysonans - półwytrawne, bourbonowe, palone, ale także aksamitne i waniliowe, przez co sprawia wrażenie słodko mlecznego. Goryczka nieduża, tytoniowo orzechowa, lekka kawowa kwaskowatość, kakao i cappuccino w aftertejsie. Wysycenie niskie do średniego, dość rzadkie, ale gładkie w odbiorze.


Ogólnie smak nie dorównuje fajnym aromatom beczkowo stoutowym - był potencjał na więcej.

Cena: 5,75€

7/10 pkt





Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz