Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 30 października 2018

Jackie O’s - Bonneville

Bonneville z amerykańskiego Jackie O’s Pub & Brewery, to American Barley Wine aged in Bourbon Barrels - przez 18 miesięcy leżakowane w dębowych beczkach po bourbonie. Piwo zawiera alkohol na poziomie 10% obj., na ratebeer niewiele ocen. Vintage 2018.


Butelka 375ml, brak danych o składzie i parametrach (poza ABV) na niebieskiej etykiecie, firmowy kapsel. Piana biała, nieduża, szybko opada do firanki. Barwa herbaciana, lekko mętna. W aromacie fantastyczna wanilina, do tego karmel, toffi, orzechy, jakaś kandyzowana papaja z chmieli. W smaku mocno słodkie, waniliowe, rodzynkowe, melasowe, winogronowe, z posmakiem porto, sherry... Niska, ziołowo migdałowa goryczka, niskie wysycenie, lekko oleista faktura, alko - brak...


Ewidentnie jest to ABW "w moim guście" - #temaslodyczka, rodzynki, piękny, wanilinowy barrel ageing... Klasa, choć body mogłoby być tęższe.
Cena: 14,01€

9-/10 pkt






Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:
jackieos.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz