Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Lost Abbey - Track #11: Devil Went Down to Georgia

Track #11: Devil Went Down to Georgia z amerykańskiego The Lost Abbey, to wydane w serii "Ultimate Box Set" American Strong Ale z dodatkiem brzoskwiń, dzikich drożdży Brettanomyces Clausenni oraz czarnej herbaty, przez 9 miesięcy leżakowane w dębowych beczkach po Bourbonie Heaven Hill. Piwo zawiera 12,5% obj. alkoholu, jest refermentowane w butelkach i według twórców jest to Abbey Dubbel Ale, powstałe na bazie ich Barley Wine Angel's Share. Na ratebeer ocenione na 98 punktów ogółem i 97 punktów w stylu. Vintage 2016.


Butelka 375ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie i kontrze, korek, drucik. Piana obfita, drobna, trwała. Barwa mahoniowa, opalizująca. W aromacie intensywna, słodka wanilina, dębina, melasa, rodzynki, kandyzowane brzoskwinie... W smaku dość słodkie, wanilia i suszone owoce na pierwszym planie, estry w typie brzoskwiń i moreli na drugim, w tle fenole - lekko pikantne przyprawy i burbonowe rozgrzewanie. Nieduża, migdałowo herbaciana goryczka, niskie, drobne wysycenie, oleista faktura.


Ogólnie bardzo dobre piwo, przy czym zapach zdecydowanie przyjemniejszy niż smak. Praktycznie nie czuć dodatku herbaty, brzoskwinie zaś raczej na minus niż na plus...
Cena: 16,52€

8,5+/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
lostabbey.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz