Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 16 sierpnia 2018

Browar Stu Mostów + Naparbier - ART+17 Pink Guava Sour Saison

ART+17 Pink Guava Sour Saison, uwarzony we wrocławskim Browarze Stu Mostów w kooperacji z hiszpańskim Naparbier, to Saison zakwaszony bakteriami kwasu mlekowego, podkręcony dodatkiem gujawy. Trunek zawiera ekstrakt początkowy na poziomie 13% wag., alkohol 5,9% obj. i goryczkę 40 IBU. W składzie: słód pilzneński, słód pszeniczny, niemiecki chmiel Magnum oraz Tettnanger, przecier z różowej gujawy (10%), drożdże górnej fermentacji French Saison, Lactobacillus lactis, Lactococcus lactis, Lactobacillus plantarum, Lactobacillus delbrueckii ssp. bulgaricus. Piwo niefiltrowane i pasteryzowane, na ratebeer ocenione na 85 punktów ogółem i 60 w stylu. Warka do 25/04/2019.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, etykieta z niepełnym składem i dokładnie określonymi parametrami trunku. Piana nieduża, drobna, barwa żółto złota, mętna. W zapachu cytryna, kefir, owoce tropikalne, przyprawy... W smaku wytrawne, kwaskowe, cytrynowe, jogurtowe, jest guawa, są fenole, nieduża ziołowa goryczka. Niskie wysycenie, dość pełne w odbiorze, w posmakach lekka siarka.


Ogólnie soczkowe i przyprawowe piwo, niby fajnie, ale niestety zmniejsza to jego pijalność...

Cena: 7,95zł

7/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
100mostow.pl
naparbier.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz