Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

poniedziałek, 14 maja 2018

8 Wired - iStout Unchained

iStout Unchained z nowozelandzkiego 8 Wired Brewing, to Imperial Stout trzy lata leżakowany w beczkach po czerwonym winie Pinot Noir z dodatkiem dzikich drożdży brettanomyces. Piwo zawiera alkohol na poziomie 12% obj., goryczkę 50 IBU, na ratebeer ocenione na 99 punktów ogółem i 94 w stylu. Vintage 2016.


Butelka 500ml, brak pełnych danych o składzie i parametrach, firmowy kapsel. Piana obfita, drobna, trwała. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W zapachu przyjemne lody czekoladowo jagodowe, praliny, czarne owoce, czerwone wino... Super! W smaku słodkie, kakaowe, deserowe, a jednocześnie wyraźnie kawowe, palone, lekko kwaskowe, winne, taniczne, jagodowe, jeżynowe... Magiczne połączenie. Goryczka średnia do wysokiej, palona, tytoniowa, z posmakiem starej beczki. Niskie, drobne wysycenie, pełne, puszyste, aksamitne i lepkie w odbiorze, z rozgrzewającym alkoholem.


Ogólnie jestem pod wrażeniem efektu - sporo intensywnych i teoretycznie sprzecznych smaków udało się tu pomyślnie połączyć - słodycz, gorycz, paloność, winność, taniczność... Do tego potężne i jednocześnie gładkie body, mega balans, ułożenie całości...

Cena: 11,53€

9+/10 pkt






Zakupione w holenderskim sklepie www.speciaalbierpakket.nl

Browar:
8wired.co.nz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz