Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 6 kwietnia 2018

Zakładowy - Pan Inspektor

Pan Inspektor z Browaru Zakładowego, to Quadrupel uwarzony w kooperacji z piwowarem domowym Sebastianem Patajem. Jest to piwo górnej fermentacji, niefiltrowane i niepasteryzowane, o ekstrakcie początkowym na poziomie 24% wag., alkoholu 10,5% obj. oraz goryczce 55 IBU. W składzie woda, słód jęczmienny, polski chmiel Iunga i Sybilla, drożdże FM25. Na ratebeer ocenione na 84 punktów ogółem i 47 w stylu. Warka do 24/11/2018.


Butelka 330ml, firmowy kapsel, czarwona etykieta zawierająca niepełne dane na temat parametrów i składu trunku. Piany praktycznie brak, barwa miedziana, klarowna. Zapach mizerny - odrobina rodzynek i kandyzowanego cukru, może jakaś namiastka ciasta drożdżowego z morelami w tle... W smaku półsłodkie, karmelowe, drożdżowe i mocno alkoholowe, do tego suszone brzoskwinie i fenolie w aftertejsie. W odbiorze rzadkie, ze zbyt niskim wysyceniem, przez co piwo, przy całym swoim aromatycznym ubóstwie, dodatkowo jest zbyt płaskie jak na quada...


Pierwsze piwo od Zakładowego ewidentnie nieudane, przy czym dla mnie to jednak nadal quad, czyli ulubiony styl, dlatego jestem w stanie wybaczyć więcej...

Cena: 20,23zł

6-/10 pkt






Zakupione w sklepie dobrychmiel.pasaz24.p

Browar:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz