Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

czwartek, 12 kwietnia 2018

Verzet - Kameradski Balsamico

Kameradski Balsamico z belgijskiego Brouwerij ’t Verzet, to hybryda Imperial Stouta z Oud Bruin. Piwo zawiera alkohol na poziomie 12,5% obj., w składzie woda, słód jęczmienny, chmiel, drożdże. Na ratebeer 98 punktów ogółem i 77 w stylu.


Butelka 330ml, jasna etykieta z niepełnymi danymi o składzie i parametrach zawartości, srebrny kapsel. Piana obfita, drobna, ale sycząca i od razu znika do zera. Barwa czarna z rubinowym refleksem, nieprzejrzysta. W aromacie przyjemna i intensywna wiśnia w deserowej czekoladzie, czerwone wino, ocet balsamiczny. W smaku słodkie, czekoladowe, karmelowe i kwaskowe, winne, kojarzące się właśnie z dobrej jakości, gęstym, czarnym octem balsamicznym. Na finiszu nuty palone przeplatają się ze starą beczką i praliną... W odczuciu pełne, gęste, wyklejające, z drobnym, dość wysokim wysyceniem i pięknie ukrytym alko.


Duże zaskoczenie, mariaż RISa z Flandersem wypadło tu nadzwyczaj pozytywnie, intensywnie i smacznie, a wszystko to prawdopodobnie dzięki dobrej jakości składowych - potężnemu body w stoucie i wyrazistej beczkowości i kwaśności w Oud Bruin...
Cena: 3,78€

8,5+/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.bieresgourmet.be

Browar:
www.brouwersverzet.be


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz