Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

niedziela, 25 lutego 2018

Mikkeller - Beer Geek Vanilla Shake Bourbon Barrel Aged

Beer Geek Vanilla Shake Bourbon Edition to Imperial Oatmeal Stout z duńskiego Mikkellera, warzony w norweskim Lervig Aktiebryggeri z dodatkiem kawy i wanilii i przez 8 miesięcy leżakowany w dębowych beczkach po bourbonie. Zawartość alkoholu na poziomie 13% obj., brak danych o ekstrakcie, IBU i chmielach. W składzie: woda, słód jęczmienny, owies, laktoza, kawa (1%), wanilia (0,7%), chmiel, drożdże górnej fermentacji. Jest to najwyżej oceniane piwo z Mikkellera - maksymalne 100 punktów ogółem i 99 w stylu na ratebeer, co daje miejsce w Top 50. Data ważności do 05/09/2026 roku (10 lat).


Butelka 330ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie, srebrny kapsel. Piana nieduża, szybko też znika. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W aromacie piękna i intensywna wanilia, praliny, espresso, lody czekoladowe... Cudo! W smaku słodkie, deserowe, waniliowe, kakaowe, kawowe, ze średnią, paloną goryczką i lekkim bourbonowym rozgrzewaniem po przełknięciu. Wyklejające, nisko wysycone, do tego duże wrażenie robi oleista i gęsta faktura.


Po prostu płynny deser, bounty w RISie, już podstawka była fantastyczna, tu zaś mamy po prostu mistrzostwo. Do pełnej dyszki zabrakło odrobinkę lepiej ukrytych procentów.

Cena: piwo z wymiany

10-/10 pkt





Zakupione - piwo z wymiany

Browar:
shop.mikkeller.dk




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz