Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

wtorek, 26 grudnia 2017

Mikkeller - Mexas Ranger

Mexas Ranger, z duńskiego Mikkellera, to ciemne Ale z dodatkiem przypraw i dodatków kuchni meksykańskiej, chmielone amerykańskim Tomahawk, Centennial oraz czeskim Saaz, warzone w belgijskim De Proef Brouwerij. Zawartość alkoholu na poziomie 6,6% obj., brak danych o ekstrakcie i IBU. W składzie: woda, słód maris otter pale, wędzony, czekoladowy, cara crystal, brown, prażony jęczmień, chmiel, kukurydza, mąka kukurydziana Masa Harina, meksykański syrop horchata, czarna fasola, meksykańska czekolada, liście awokado, komosa piżmowa, chili (cascabel, derbol, guajillo, mulato, pasilla), drożdże górnej fermentacji. Piwo ma 99 punktów ogółem i maksymalne 100 w stylu na ratebeer, dzięki czemu zajmuje wysokie miejsce w Top 50 Spice/Herb/Vegetable. Data ważności do 29/03/2021 roku.


Butelka 330ml, niepełne dane o składzie i parametrach na etykiecie, krawatka, żółty kapsel. Samo piwo leje się ciemno brązowe, nieprzejrzyste, z brązową i obfitą pianą. W aromacie intensywne kakao, espresso, przyprawy, papryczki i żywica. W smaku półwytrawne, czekoladowo chmielowo przyprawowe, z lekko pikantnym finiszem. Goryczka średnia, długa, świerkowo palona. Niskie wysycenie, półpełne, nieco lepkie w odbiorze.


Ciekawe piwo, mimo dziwnych dodatków dość pijalne, intensywne, chmielowo jak BIPA, słodowo jak FES. Papryczki nie przytłaczają, aczkolwiek dla mnie są na minus.
Cena: 19,30zł

8-/10 pkt





Zakupione w sklepie ebrowarium.pl

Browar:
shop.mikkeller.dk




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz