Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

piątek, 15 września 2017

Prairie - Prairie Hop

Prairie Hop z amerykańskiego browaru Simcoe oraz Citra. Piwo zawiera 8% obj. alkoholu i goryczkę 40 IBU. Piwo uwarzone w Krebs Brewing Company, wysoko ocenione na ratebeer - 99 punktów overall i 98 style.


Butelka 355ml, zielona etykieta z łąką, niepełne dane o składzie i parametrach zawartości, firmowy kapsel. Piana obfita, ale mydlana, gruba, szybko opada do chmurki. Barwa żółta, mętna. Aromat intensywnie mandarynkowy, brzoskwiniowy, z wyraźną nutą słodkich kandyzowanych owoców i przypraw. W smaku natomiast wytrawne, jednocześnie chmielowo cytrusowe, estrowo morelowe i fenolowo ziołowe. Goryczka dość wysoka, żywiczno trawiasta, nieco ściągająca. Wysycenie średnie, bardzo "easydrinkong" zważywszy na wysoki alkohol, który delikatnie rozgrzewa dopiero na trzecim planie.


Niezły Saison, bliższy nowofalowemu, chmielowemu podejściu jak choćby te od Dupont...
Cena: 4,12€

8-/10 pkt






Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
prairieales.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz