Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 9 września 2017

Pracownia Piwa + Jameson - Baltic Pooka

Baltic Pooka z podkrakowskiego browaru Pracownia Piwa, to uwarzony w kooperacji z Destylarnią Jameson, Porter Bałtycki 5 miesięcy leżakowany w dębowych beczkach po irlandzkiej whisky - Baltic Porter aged in Jameson barrel. Piwo górnej fermentacji o ekstrakcie początkowym na poziomie 20% wag. i alkoholu 7,9% obj. W składzie woda, słód jęczmienny, chmiel i drożdże. Piwo niefiltrowane i niepasteryzowane. Na ratebeer ocenione na 98 punktów ogółem i 95 w stylu, co daje miejsce w Top 50. Warka do 17/05/2018.


Butelka 330ml, firmowy kapsel i etykieta foliowa zawierająca pełne dane na temat parametrów (poza IBU) i niepełny skład trunku. Nieduża, gruba pianka, ciemno brązowa, nieprzejrzysta barwa. W aromacie whisky, czekolada, węgierka i wanilia. Smak półwytrawny, jest chleb razowy, kakao, śliwka i sporo whisky, w posmaku nieco wanilii. Goryczka średnia, palono alkoholowa. Niskie, drobne wysycenie, sporo ciała, wyklejające, nieco przeszkadzający alkohol.


Wydaje się, że piwu potrzeba czasu, aczkolwiek jest to ewidentnie posmak whisky, więc możliwe, że w tym przypadku taki urok barrel ageingu. Niemniej całokształt ciekawy.

Cena: 24,00zł

7,5/10 pkt





Zakupione na One More Beer Festival 2017 oraz gratis na 2018

Browar:


2 komentarze: