Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

środa, 16 sierpnia 2017

Jopen + De Molen - Sin & Remorse

Sin & Remorse to Imperial Stout, uwarzony w holenderskim browarze Jopen w kooperacji z holenderskim Brouwerij De Molen i wydany w serii Collaboration Brew. Piwo ma 10% obj. alkoholu, goryczkę 60 IBU, w składzie: woda, słód jęczmienny (english brown malt), słód żytni (38%), słód owsiany (24%), słód pszeniczny, amerykański chmiel Colombus (Columbus?), drożdże górnej fermentacji. Na ratebeer ocenione na 99 punktów overall i 88 style. Data rozlewu: 20/09/2016.


Butelka 330ml, brak pełnego składu i parametrów na etykiecie, firmowy kapsel. Piękna, obfita i drobna piana, długo pozostaje i ładnie zdobi szkło. Barwa czarna z brązowymi refleksami. W aromacie kakao, praliny, karmel, dojrzałe wiśnie, pestki + jakaś niepokojąca nuta... W smaku słodkie, nieco wręcz cukrowe, intensywnie czekoladowe, likierowe, do tego kawa po turecku, szorstkie cygaro, średnia, popiołowo palona goryczka i intensywnie szczypiące, drobne, średnie wysycenie. Rozgrzewający alkohol na finiszu, pełne, oleiste i lepkie w odbiorze.


Kolejne udane ciemne piwo z Jopena, które bez wątpienia zyskało na prawie rocznym leżaku w "piwniczce" (dochodziły mnie wcześniej słuchy o gryzącym alkoholu), choć kolejny rok mógłby je jeszcze bardziej wygładzić. Do poprawy aromat.

Cena: 18,25zł

8-/10 pkt






Zakupione w sklepie piwa-regionalne.com.pl

Browar:
www.jopenbier.nl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz