Wstępniak.

Zacząłem swój blog 17go października 2014r., cel - oddzielić dobre od złego, ocenić na bieżąco obiektywnie i (bardziej)subiektywnie to co wypiłem, dorobić się własnej bazy piwnej, do której można zawsze wrócić i przypomnieć sobie, co konkretne piwo sobą reprezentuje. Ostatni tydzień to 1 piwo każdego dnia (maraton jak dla mnie, bo zazwyczaj piwo - najczęściej pszeniczniaki (szczytem był Paulaner czy Primator) i wytwory Browaru Fortuna dostępne w marketach - pijałem tylko w weekendy), poprzedzone długim studiowaniem zapachu, smaku i prezencji samego trunku. Zamiast jednak wrócić do najlepszego, mam już całą listę nowych piw do spróbowania, listę klasyków z gatunku "must-have" a niemal każdego dnia odkrywam nowe perełki do zdobycia. Nawet siebie nie podejrzewałem, że można za małe piwo dać 30-50zł i jeszcze być z tego dumnym, a po wypiciu usatysfakcjonowanym!

sobota, 8 lipca 2017

AleSmith - Old Numbskull

Old Numbskull z amerykańskiego AleSmith Brewing Company, to American Barley Wine - mocne, intensywnie chmielone nowofalowymi odmianami piwo górnej fermentacji, o zawartości alkoholu na poziomie 11% obj., ekstrakcie 25,07° Plato i goryczce 54 IBU. W 2013 roku wyróżnione złotym medalem na Great American Beer Festival, w 2014 brązowym na San Diego International Beer Competition, na ratebeer ocenione na maksymalne 100 punktów overall i 99 style, dzięki czemu zostało sklasyfikowane na wysokim miejscu w Top 50.


Malowana butelka o pojemności 750ml, firmowy kapsel owinięty niebieskim sreberkiem, lakoniczne dane o składzie i parametrach zawartości. Piana średnio obfita, drobna, dość trwała. Barwa ciemno bursztynowa, herbaciana, klarowna. W aromacie przyjemne nuty chmielowe i słodowe - są dojrzałe owoce (pomarańcze, grejpfruty, pomelo) kandyzowane ananasy, piña colada, rodzynki, syrop klonowy, miód... W smaku bardzo podobnie, dość słodkie, przypomina polskie IIPA, z tym że jest tu zachowany fajny balans pomiędzy chmielową cytrusowością, żywicznością, karmelem, kandyzowanymi i suszonymi owocami... Wszystko fajnie się dopełnia, dodatkowo w kontrze solidna, grejpfrutowo świerkowa goryczka, wyraźne alkoholowe rozgrzewanie i delikatna pikantność. Wysycenie średnie, drobne, w odbiorze likierowe, lekko oleiste, wyklejające, landrynkowe.


Generalnie bardzo fajne, intensywne, solidnie nachmielone ABW, nie można się do niczego przyczepić (może alko mogłoby się nieco lepiej ułożyć). Z drugiej jednak strony zbyt duże podobieństwo do imperialnych wersji IPA, zwłaszcza polskich interpretacji. Do tego zawsze bardziej odpowiadały mi brytyjskie wersje Barley Wine, kładące większy nacisk na stronę słodową.
Cena: 13,21€

8-/10 pkt





Zakupione w belgijskim sklepie www.beergium.com

Browar:
alesmith.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz